Tuesday, April 21, 2009

Apa nak cerita..??

Tang mana nak mula..?? Lama tak menulis.. Malas sebenarnya tapi selalu saja masuk dan baca cerita-cerita di blog rakan-rakan.. Ingat nak stop sekejap mem'blogging' (takde effect punnn..), tapi kalau stop, rasanya akan stop teruslah.. Jadi, ambil keputusan untuk menulis sebaris dua sebelum 'stop' sebab nak balik Malaysia untuk menjalankan penyelidikan di lapangan.. Memandangkan kemungkinan tidak ber'on-line' untuk tempoh masa lebih 10 minggu, elok rasanya diberitahu di sini, "Saya merindui tulisan kalian.. Teruskan menulis, dan jangan padam (bagi chance saya baca, ok! [agak2 tau kot sapa.. hehe]..)"

Saya akan menjelajah ke beberapa hulu sungai di Malaya semasa proses menjalankan kajian/mengumpul data. Kepada rakan di K. Lipis, insya'Allah saya akan ke sana.. Kalau ada kesempatan, boleh pekena teh tarik secawan dua.. Yang di sebelah utara, lama juga saya berada di sana.., "Jom pi pekena nasik kandaq Sarip kat Glugoq.." Yang di selatan, saya akan datang ke tempat anda.. Tapi, sampai Kota Tinggi jer kot.. Yang di ibu kota.. "Maaf ler, kawasan tu tak 'hulu' walaupun ada 'Hulu Klang'.. Saya pi Ulu Yam saja.."

p.s.: ni part yang paling best..



Yang ditinggalkan di Dundee, "Sabar ek.. Dok lame.. Nanti balik laa.. Doa2 semoga semua berjalan lancar.. Jaga diri molek.."

Insya'Allah..

6 comments:

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

ulu yam?? kampung saya tu en. amey!!! heee~

nyway..welkam back to malaysia!

lalala~

benludin said...

bro,
teh tarik 10 cawan pun wa tak kisah...datang jeh...

amey ahmad said...

Qila..
Awak balik kampung tak waktu tuu?? Kalau balik, boleh gi umah awak.. Taknak tumbang lembu, ayam golek pun ok gak.. Hahaha..

Bro Ben..
Sure bro.. Nanti wa maklum tarikh sebenar wa akan ke area K. Lipih.. Boleh ajak bro Ubi skali kot..

Ronie Muller said...

alaaa..en amey..beshnya balikkk..kalu g lepih tu, dan 'termasuk' dalam kawasan taman rimba kenong, kimsalam ek kat org2 sana..rindunya kenong

.::Nur Faizah Azizan::. said...

Ohho...lame gak blik mesia..juz nk inform, fmly dh pndah ke rompin pahang..so kalo2 terlalu tu inform jew...tp kalo pae ade kt umah la..rse2 dok UKM je kot..hehe

benludin said...

salam tuan,
apa khabar??
dimana sekarang?